Sepsisföreningen satsar på stödsamtal

Jennie Lindqvist

Jennie Lindqvist i Sepsisföreningen har erfarenhet av stödsamtal från Personskadeförbundet. Nu har hon tagit med sig arbets-
metoden till Sepsisföreningen.

"Den som har haft en svår sepsis kan ha behov att prata med någon som gått igenom samma sak."

- Vi som överlevt sepsis vet att det kan slå olika, ge besvär i varierad grad och att olika frågor och funderingar kan komma upp. Och då kan det vara skönt att prata med någon som själv har varit drabbad, säger Jennie Lindqvist.

• En stödperson är en helt vanlig medmänniska som själv har genomgått en sepsis.
  • Någon att identifiera sig med.
  • En person som lyssnar och ej värderar.
  • En person som delar med sig av sina erfarenheter.
  • Ger råd & stöd

Stödgruppens vision är att stödsökande ska få hjälp med att känna sig trygg i sin nya situation. Vår värdegrund är att i möte med andra personer alltid utgå ifrån alla människors lika värde.
Vi möter personer där hen är och inte där vi själva är i livet.

Är du intresserad av att få det här stödet så maila oss: Skriv några rader om vem du är, vilka utmaningar du känner efter din sepsis, hur längesedan det var sedan du var drabbad och hur gammal du är.

Men först fyller du i en medlemsansökan för att gå med i Sepsisföreningen. Den hittar du på Sepsisföreningens startsida, sepsisföreningens.se
Mailadress för stödsamtal: stodsamtal@sepsisforeningen.se