.

Välkommen till Word Sepsis Day 2024

world sepsis day 2024
Tre sepsisöverlevare medverkar under eventet.

Word Sepsis Day uppmärksammas i år med föreläsningar om aktuell sepsisforskning och starka berättelser från tre sepsisöverlevare. Bland annat kommer Elin Rantatalo från Sepsisföreningens styrelse att delta. Tillsammans med Shahrzad Kiavash berättar hon om sitt ”benlösa liv”, sin podd och tiden efter sepsis.

Långtidseffekter
Särskilt fokus i årets upplaga av Word Sepsis Day blir det på forskning om långtidseffekter av sepsis hos både vuxna och barn. Men deltagarna får också ta del av annan aktuell och banbrytande forskning om sepsis.
Dagen rundas av med ett panelsamtal som ställer frågan hur vården ska utvecklas mer i samklang med patientens perspektiv. I samtalet företräds Sepsisföreningen av ordförande Kristina Björkqvist.

World Sepsis Day arrangeras av Sepsisfonden i samarbete med Sepsisföreningen och Skånes Universitetssjukhus.

Tid: 13 september 12–17
Plats: Jubileumsaulan, Skånes universitetssjukhus, Malmö
Evenemanget är kostnadsfritt, men föranmälan krävs (tryck på länken nedan)

Föranmälan och program